חומוס וטחינה לניגוב

חומוס וטחינה: כל הסיבות הבריאות לנגב
החומוס שייך לקבוצת הקטניות, ובגלל תכולת החלבון הגבוהה שבו הוא מהווה מקור טוב לחלבון צמחי והוא גם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, במיוחד סיבים מסיסים. הוא גם מקור טוב לוויטמינים ולמינרלים, כמו חומצה פולית וברזל.

הפרופיל התזונתי הזה הופך את גרגר החומוס למזון בעל השפעות בריאותיות על הלב, על רמות הסוכר ואפילו על האטת תהליך ההזדקנות. על פי מחקרים, ארוחות שמשלבות חומוס משפרות מדדים שונים, כמו אינסולין ורמות כולסטרול, ומשפיעות על דרגת השובע.

חומוס ואיזון הסוכר
במחקר בבני אדם נמדדו רמות גלוקוז ואינסולין בדם אחרי ארוחה שמבוססת על חומוס לעומת ארוחה שמבוססת על חיטה. אחרי ארוחת החומוס היו רמות הסוכר והאינסולין נמוכות יותר בהשוואה לארוחה שמבוססת על חיטה. לחומוס אינדקס גליקמי נמוך במיוחד. אינדקס גליקמי הוא מדד שמראה את קצב הופעת הסוכר בדם אחרי האכילה. ככל שהסוכר מהמזון יופיע בדם לאט יותר, תהיה המערכת הביולוגית ההורמונלית של הגוף מאוזנת יותר ובריאה יותר. מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך מומלצים במסגרת תזונה מאוזנת, שתורמת לגדילה ולהתפתחות בריאים, למניעת מחלות ולהאטת תהליך ההזדקנות.

חומוס ומניעת מחלות לב
במחקר אוסטרלי נבדקה השפעת ההעשרה של התפריט בחומוס בקרב 47 גברים עם גורמי סיכון לבביים. אכילה של חומוס הורידה את רמות הכולסטרול הכללי ואת רמות הכולסטרול הרע בכ-5%.

מחקר שבדק את הרגלי הצריכה של עמים שונים בהקשר לסיכון למחלות לב מצא שצריכה גבוהה של ירקות, קטניות ודגים, כמו בתפריט הים תיכוני, מורידה משמעותית סיכון למחלות לב. הקטניות שבמחקר תרמו יותר מ-80% להשפעה הזו, בטח משהו שלא חשבנו שהחומוס יכול לעשות ללב בזמן שאנחנו נהנים ממנו בפה.

חומוס ומצב רוח
היום ידוע שהחומוס עשיר בחומצת אמינו שמכונה טריפטופן, שמעלה את ייצור הסרוטונין במוח. סרוטונין הוא רכיב עצבי שמשפיע על מצב הרוח שלנו, איכות השינה, תפקוד וזיכרון, ולכן אל תתפלאו על הפעמים שבהן מנת חומוס טובה, במיוחד עם חברים, שיפרה לכם את מצב הרוח.

חומוס ואריכות ימים
מחקר מקיף תרבויות, מטעם ארגון הבריאות העו־ למי, סקר מדדים תזונתיים שונים בקשישים מעל גיל .70 נמצא שצריכה יומית של 20 גרם קטניות, ששווה לכשתי כפות חומוס ביום, תרמה לירידה של 7-8% בסיכון לתמותה. בקרב התרבויות השונות נמצא שקטניות הן מזון שצורכות אוכלוסיות מאריכות חיים.

סלט חומוס-שילוב מסורתי בין טעם ובריאות.
לסלט חומוס נכתבו כבר אינסוף מתכונים, וחלקם הם סוד ששמור למומחים או אפילו עובר בירושה במשפחה. בדרך כלל הוא משלב גרגרי חומוס טחונים עם טחינה, מים ותבלינים. בסך הכל כמות השומן הרווי בחומוס מכל סוג היא יחסית נמוכה. סך כל כמות השומן שנמצאת בסוגי החומוס הנמכרים נעה בין 12% בחומוס לייט או חומוס מופחת לכ־30% בחומוס רגיל. היום יש לישראלי אפשרות לבחור בין מוצר אותנטי אהוב מופחת שומן או רגיל.

 

אודותינו

הבעלים: שף מחקר ופיתוח גלעד דולב ובעל תעודת דירקטור מוסמך. החברה מציעה שירותים, לחברות בתחום המזון, בפיתוח מוצרים חדשים ושידרוג מוצרים קיימים. באיזרוח מוצרים מחו"ל לטעם המקומי. עזרה בשינוי סוגי כשרויות. ביקורות למכרזים ועזרה בהכנתם. ביקורות של בטיחות מזון, ומציאת פיתרונות. 

הדרכות

אחת הבעיות הגדולות של החברות, היא חוסר הזדהות של עובדיה עם מוצרי החברה. הבעיה היא שעובדי החברה לא קונים ולא ממליצים על המוצרים ולעיתים רבות גם כלל לא מכירים את מגוון מוצרי החברה. צוות המכירות לא יודעים לפצח לקוח מוסדי או שף במסעדה, אנחנו נעזור לכם ונלווה את האיש מכירות לצורך זה.

פרטי יצירת קשר

קשת 38 ראש העין 4861163 

טלפון: 03-9014949

נייד: 054-7733738